ADECCO GLÄDJETEMPEN

gladjetempen.se

Effekten av skratt på arbetsplatsen kan mätas i allt från lönsamhet till antal sjukdagar. Skrattande ger goda effekter på hälsan men också på arbetsglädje, samspel och prestation. För att ytterligare starka bilden av Adecco som arbetsgivare utifrån den mänskliga positionering som Adecco står för skapade vi Glädjetempen, en kampanj där vi lyfter ämnet och tar reda på hur kul svenskarna har det på jobbet. 

Adecco blir inspiratör och initiativtagare för att starka och förbättra arbetsklimat och hälsa på arbetsplatser runt om i landet.

Som underlag genomförde Novus en undersökning bland yrkesverksamma personer 18-64 år. Resultatet blev Glädjerapporten, en ingång till temat skratt/glädje på jobbet, med PR-vinklar baserat på svaren. På gladjetempen.se kan du själv testa hur kul du har det på jobbet – och jämföra med kollegor, konkurrenter, yrken och branscher över hela landet.

I samarbete med Sveriges främsta skrattspecialist tog vi även fram Lilla Guiden för glädje på jobbet – bl a med praktiska tips och stöd i det strategiska skrattglädjearbetet på Sveriges arbetsplatser.

Adecco-gladjetempen